Arhiva

Otvoreno pismo državnog sekretara Biljane Popović Ivković bivšem načelniku Оdeljenja saobraćajne policije PU Čačak Dragoslavu Krdžiću

29.12.2016.
MUP

Gospodine Krdžiću,

Razumem Vašu srdžbu, ne bih Vam bila u koži.  Sigurno se kao bivši načelnik osećate odgovornim jer kao pretpostavljeni niste dosledno i rigorozno primenjivali politiku sprovođenja Zakona o bezbednosti saobraćaja.

Rezultati rada dok ste Vi bili na čelu saobraćajne policije u PU Čačak bili su poražavajući. Treba li da Vas podsetim da je u vreme Vašeg službovanja godišnje u proseku bilo više od 1.400 saobraćajnih nesreća. Nakon Vašeg udaljenja iz službe taj broj je prepolovljen. Da li je to ta prevencija o kojoj govorite? Pa kada ste tako sposobni, zašto niste primenili preventivne mere i sprečili stradanje ljudi?

Ako se ne varam i Vaše udaljenje sa pozicije načelnika usledilo je pokretanjem disciplinskog postupka zbog nepoštovanja zakona i teške povrede službene dužnosti?

Začuđujuće je da  preko 0,30 promila alkohola u krvi za Vas nije bio prekršaj?

Na koga onda da se ugledaju policijski službenici, ako je prvi čovek čačanske saobraćajne policije iznad zakona? Sopstvenim primerom se uče i drugi, zar ne?

Jednom ukaljan obraz je uvek ukaljan obraz, otuda ne čudi Vaša potreba za javnim obraćanjem, jer, ne branite Vi policijske službenike, Vaše dojučerašnje kolege,  već pokušavate da abolirate sopstvenu sramotu?! Čitajući Vaše pismo, priznajem da me niste uverili da se zalažete za beskompromisnu borbu protiv korupcije.  Znam, to ste napisali reda radi.  Kao što rekoste, idu izbori.

Ipak, ne priliči policijskom službeniku da staje u odbranu policajca koji čini koruptivno delo.  Vi zapravo inspirišete svoje kolege i šaljete poruku da je dozvoljeno i kraduckati i krasti?

Pošto ste neupućeni, podsetiću Vas da je samo u  toku 2016. godine SUK realizovao četiri akcije  ( ne račinajući akciju u Čačku) u kojima je uhapšeno ukupno 39 saobraćajnih policijskih službenika među kojima su jedan zamenik načelnika,  pomoćnik komandira, kao i jedan građanin.  Akcijom su bile obuhvaćene PU u Beogradu, Jagodini,  Kraljevu, kao i Subotici.

Sektor unutrašnje kontrole je početkom godine izvršio detaljnu analizu ugroženih putnih  pravaca na celoj teritoriji Republike Srbije, na osnovu  podnetih pritužbi, krivičnih prijava od strane građana (domaćih i stranih), ambasada i drugih fizičkih i pravnih lica. Da ne govorim o  saznanjima do kojih su došli inspektori SUK-a tokom svog rada.

Ibarska magistrala prepoznata je kao problematičan putni pravac, a saobraćajni policajci na toj deonici kao lica koja nevršenjem službene dužnosti generišu problem, jer ne sankcionišu učinioce saobraćajnih prekršaja. 

Kažete, represija se primenjuje kada prevencija ne daje rezultate? Da li je prevencija gospodine Krdžiću kada ruku stavite u tuđ džep? Da li je prevencija kada učinioca saobraćajnog prekršaja nesmetano pustite  bez kazne i stvorite mu osećaj da se krivica može izbeći? Toliko o Vašem iskustvu i  školama koje ste završili!

Sa žaljenjem mogu da konstatujem da posle toliko godina rada, ne poznajete zakone koje ste morali da primenjujete i ne znate da nije ministar taj koji određuje hapšenje, već postupajući tužilac, na osnovu dokaza koje poseduje!

Naposletku, ja se uvek  stresem pri pomisli na stradale na  Ibarskoj magistrali. U mojim očima velika je odgovornost čačanske saobraćajne policije.